Akkreditációk
A Magyar Pszichodráma Egyesület mint felnőttképző nyilvántartásba vételi száma a Felnőttképzési Törvénynek megfelelően: B/2020/003114.
- Pszichoterápiás módszerspecifikus akkreditáció
- Klinikai szakpszichológusok és orvosok továbbképzésében akkreditált tanfolyamok
- Pedagógusok továbbképzésében akkreditált tanfolyam
- Bibliodráma akkreditáció
A Magyar Pszichodráma Egyesület képzése a pszichoterapeuta képzés részeként módszerspecifikus fázisban akkreditált képzés.
A képzés a Pszichoterápia I. és Pszichoterápia II. ráépített képzésekben akkreditált, szakpszichológusi és orvosi képzési ágon is. A módszerspecifikus fázis hossza 24 hónap.
A képzés igazolása a www.reny.hu portálon keresztül történik.
A képzés feltételeit és tartalmát a mindenkori Képzési Rend szabályozza.
CME pontok jóváírását a Tanulmányi Bizottságnál lehet kezdeményezni, e-mail cím: mpetanbiz@gmail.com.
A Magyar Pszichodráma Egyesület folyamatosan indít olyan tanfolyamokat, amely a klinikai szakpszichológusok és orvosok továbbképzésében akkreditált tanfolyam.
A tanfolyamok leírása a www.oftex.hu oldalon található.
2021. I. félév:
SE-TK/2021.I./00065: Pszichodráma sajátélmény és technika
SE-TK/2021.I./00133: Pszichodráma elméleti és technikai továbbképzés
Kongresszusokat és workshopokat is rendszeresen akkreditálunk.
CME pontok jóváírását a Tanulmányi Bizottságnál lehet kezdeményezni, e-mail cím: mpetanbiz@gmail.com.
A pedagógus hivatásszemélyiségének fejlesztése
A Magyar Pszichodráma Egyesület sikeresen akkreditáltatta a pedagógus továbbképzések rendszerében 60 órás hivatásszemélyiség fejlesztő programját.
A továbbképzés célja a résztvevő pedagógusok hivatásszemélyiségének fejlesztése az ön- és emberismeret , a csoportdinamikai látásmód, a pedagógusszerepek differenciáltsága és az interaktív cselekvési kompetencia területén a konstruktív pedagógiai beavatkozás hatékonysága érdekében.
A továbbképzés formája sajátélményű tréning (10 x 6 óra), melynek elméleti hátterét a pszichodráma szerepelmélete, módszerét pedig a pedagógiai szituációk dramatikus/szcenikus megjelenítése és a pszichodramatikus technikák alkalmazása képezi.
A tréningfolyamat során a résztvevők áttekinthetik saját pedagógusi szereprepertoárjuk jellegzetességeit, s bővíthetik a nevelési-oktatási folyamat kritikus helyzeteiben bevethető eszköztárukat a gyermekekkel/tanulókkal folytatott egyéni nevelési szituációkban, valamint a gyermek/tanulóközösségek vezetésének csoportdinamikai szempontból jelentős helyzeteiben.
A tréning során a résztvevők tapasztalatot szerezhetnek a pedagógiai esetmegoldás pszichodramatikus módszeréről.
A csoport 2019. július 4-én indul. A foglalkozásokra 3 x 20 órás blokkokban kerül sor
az Egyesület székhelyén (Budapest, XIII. Visegrádi utca 19. IV. em. 1.) az alábbiak szerint:
- július 4-5-6.
- július 18-19-20.
- augusztus 1-2-3.
A foglalkozások naponta 9,30 órától 16,30 óráig tartanak.
Jelentkezési határidő: 2019. június 15.
A csoportot vezetik:
Kónya Olga – klinikai szakpszichológus, kiképző pszichodráma pszichoterapeuta, szupervízor
Dr. Nagy Zsuzsanna – pedagógiai előadó, kiképző pszichodráma vezető,szupervízor
Információ és jelentkezés: Dr. Nagy Zsuzsanna: 30-279-9390; nazsu.bekes@gmail.com
Bibliodráma – bibliai történetek dramatikus feldolgozása
Akkreditált továbbképzés mindazon pedagógusok számára, akik hitoktatással, erkölcsi neveléssel (táborok, kollégium, osztályfőnöki munka) vagy irodalom- és történelemtanítással foglalkoznak, illetve a gyerekvédelemben, speciális pedagógiai intézetekben, nevelési tanácsadókban dolgoznak.
A továbbképzés rövid ismertetője
A bibliodráma módszere hazánkban alig ismert szövegfeldolgozó módszer. Mivel nem része a hazai tanárképzésnek, ezért a továbbképzés egyértelműen hiánypótlónak mondható.
Továbbképzésünkön bibliai történeteket dolgozunk fel, mivel a Biblia, mint kultúránk alapkönyve, és hívők számára a hit alapja sokféle megközelítési és értelmezési utat kínál, megerősíti a pedagógust saját etikai meggyőződésében és eszközt jelent az erkölcsi értékek közvetítésében. A továbbképzés ökumenikus szemléletű.
A bibliodráma műfajának jellegzetessége, hogy a csoport az egyes alkalmakon a választott történetet dramatikus formában megjeleníti. Ez nem a szöveg színházi értelemben vett előadását jelenti, hanem azt, hogy a résztvevők saját maguk szerepében megtapasztalják a szereplők belső és külső mozgatórugóit. Így a játék a személyiség egészét bevonja, affektív és kognitív szinten is megmozgatja, és ez által hozzájárul a résztvevők önismeretének erősödéséhez.
A módszer bármilyen szövegtípusra alkalmazható, pld. versek, elbeszélések, bibliai szövegek, filmek, újságcikkek és különböző tantárgyak keretein belül használható (hitoktatás, magyar, történelem etika, osztályfőnöki munka stb.).
A dramatikus feldolgozás eszközei: szerepválasztás, beöltözés, rámelegítés, lejátszás, reflexió, elmélyítés. A játékot minden esetben reflexiós fázis követi, ahol a résztvevők tudatosíthatják saját élményeiket az önismeret, a Bibliáról való tudás és a módszer tekintetében. A továbbképzés fontos célja annak tudatosítása, hogyan alkalmazhatók a bibliodráma technikák az iskolai oktatásban különböző korosztályok számára.
A továbbképzés nem képesít bibliodráma csoportok vezetésére (ennek feltétele a Magyar Pszichodráma Egyesület képzési rendje értelmében hosszabb önismereti munka elvégzése), de lehetővé teszi különböző tantárgyak módszertani eszköztárának drámatechnikákkal történő bővítését.
A tanúsítvány kiadásának feltétele a tréning egészén való részvétel (100 %), saját tanulócsoport számára két bibliodráma óraterv elkészítése, mikro tanítás a csoportban, és 3-5 oldalas reflexió a csoportfolyamatról.
A továbbképzés célja, hogy
- növekedjék a bibliodráma játékban megélt tapasztalatokon keresztül a résztvevők reflexiós készsége, toleranciája, empátiás készsége, fejlődjön rugalmassága, erősödjön kreativitása, és mélyüljön önismerete
- gyarapodjon a résztvevők Bibliáról való tudása mind az ismeretek, mind az értelmezés tekintetében, és az eljátszás segítségével érzelmi szinten is megtapasztalja a történeteket
- gyarapodjon a résztvevők pedagógiai és módszertani eszköztára az egész személyiséget, testet-lelket bevonó tanulás szellemében
- a résztvevők elsajátítsák azokat az ismereteket, hogy tanítványaik számára életkori sajátosságaiknak megfelelő történeteket válasszanak és megismerjék a szövegek bibliodramatikus feldolgozásának módszertani lehetőségeit.