Felsőoktatás

Felsőoktatás

zoA csoportmódszerek - köztük a pszichodráma - az 1990-es években jelentek meg a felsőoktatás gyakorlatában, elsősorban a segítő foglalkozásokra felkészítő szakok tanterveiben, mint a személyiségfejlesztést szolgáló stúdiumok módszerei.

zo kA stúdiumok célját a hallgatók önismeretének, szakmai szerepszemélyiségének és szociális, interperszonális készségeinek fejlesztésében határozzák meg a tantárgyi tematikák. E kurzusok kötelezően vagy szabadon választhatóan épültek be a felsőoktatási tantervekbe, és rengeteg szükségszerű ellentmondással járt a felsőoktatásban való meghonosodásuk.

zo kA pszichodráma csoportok meggyökeresedése azokon a képzési területeken tudott megtörténni, ahol a képzési célok (képesítési követelmények) között egyértelműen artikulálódhattak a személyiségbeli alkalmasság és érettség kritériumai, valamint az interaktív cselekvési kompetenciák birtoklásának szükségessége. Továbbá ahol a szakma - és intézménypolitikai érdekek nem gátolták a kiscsoportban történő személyiségfejlesztő munka minimálisan szükséges feltételeinek (elegendő óraszám, csoportok létszáma, értékelés problematikája, finanszírozhatóság kérdése, stb.) kialakítását.

zo kA pszichodráma módszerével vezetett személyiségfejlesztő, önismereti csoportok életben maradása és hatékonysága azon is múlik, hogy az intézményi tanári környezettel sikerül-e megismertetni és elfogadtatni saját értékorientációját és ebből következő sajátos munkamódját. Ez nem kis feladatot jelent a szakmai stáb számára.

zo kAz optimális helyzetet a több szemeszteren áthúzódó, állandó összetételű, a tanóra rendszertől viszonylagosan függetlenített személyiségfejlesztő csoportok jelentik, amelyekben ily módon kialakulhatnak az elmélyült lélektani munka feltételei, s amelyek így a pszichodráma módszerrel történő fejlesztő tevékenységet is lehetővé teszik.

zo kA pszichodráma módszerrel vezetett személyiségfejlesztő csoportok a felsőoktatásban elsősorban általános vagy tematikus önismereti céllal, vagy valamilyen szakmai szerepre felkészítő tartalommal jelennek meg a tantervekben. E kurzusok célja a hallgatók pályaszocializációjának elősegítése, a hivatásszemélyiség kialakulásához szükséges attitűdök, készségek, képességek fejlesztése. A sajátélményű csoportban való részvétel lehetővé teszi, hogy a hallgatók a csoportfolyamat kibontakozása során gyakorolhassák az önmegjelenítés, az önartikuláció hatékony formáit, s fejlesszék azon képességeiket, amelyek lehetővé teszik a jobb személyközi alkalmazkodást és a számukra megfelelő szociometrikus státus kiépítését is.

zo kA pszichodráma módszere kiválóan alkalmas arra, hogy a hallgatók betekinthessenek saját személyiségtörténetükbe és késztetésrendszerükbe, s hogy megvizsgálhassák társas kapcsolati terüket, valamint ráláthassanak önmagukra - a szerepcserék sokaságán át - az aktuális Másik nézőpontjából is.

zo kA pszichodráma módszerének kiváló terepe a szakmai szerepek elsajátítását elősegítő, a szakmai gyakorlat tapasztalatainak integrálását célzó esetmegbeszélő csoport is, hiszen a szerepcseréken keresztül differenciáltabbá válik a hallgatók Ön- és társészlelése, a tükrözés pedig elősegíti az elégtelenül működő én-részekkel való konfrontálódás eredményének az én-képbe és a saját tevékenységbe épülését.

Hírek

Év dolgozata pályázat 2019.

Kedves Kolléga!

A MPE Vezetősége ismét meghirdette "Az év dolgozata" pályázatot mindazoknak, akik 2018. január 1. és 2019. június 22. között sikeres felsőfokú vizsgát tettek/tesznek és egyesületi tagok.

Bővebben...  
Pszichodráma tábor

2019. augusztus 7-11., Tihanyban

Saját út - vágyott cél címmel

www.pszichodramamost.hu

Bővebben...  

Akkreditált pedagógus továbbképzés indul

A pedagógus hivatásszemélyiség fejlesztése címmel akkreditált pedagógus továbbképzés indul 2019. július 4-én Kónya Olga és Dr. Nagy Zsuzsanna vezetésével.

Bővebben...

 
Monodráma képzés indul (II. csoport)

MONODRÁMA KIKÉPZŐ PROGRAM

II. csoport, 2019 őszétől

A MPE keretében meghirdetésre kerül a 2. „pilot” monodráma képzés, amiért sikeres teljesítés esetén tanúsítvány jár. Bővebben...  

Pszichoterápia folyóirat pályázata

Megcsúszások – avagy megállunk-e a csúszós lejtőn?

Képzésünk során megtanuljuk, hogyan működjünk, hogyan viselkedjünk terápiás helyzetekben. Egy tökéletes világban a segítő mindig empatikus, egyszerre neutrális és elfogadó, hol tükör, hol meg konténer és még sorolhatnánk. A valóság persze néha más. Mi van olyankor, ha a terapeuta éhes, fáradt vagy egyszerűen rossz napja van? Bővebben...  

Aktuális nemzetközi pszichodráma események

Bővebben...

 
Életszövet 30 - pszichodráma kongresszus


Egyesületünk 30 éves évfordulóját szeretnénk méltó módon megünnepelni novemberi kongresszusunkon, melynek címe: Életszövet 30. A szervező csapat kezei alatt már ég a munka, és szeretnénk, hogy te is minél hamarabb rá tudj hangolódni az együttlétre.

Új honlapunkon figyelemmel kísérheted a tudnivalókat a programról és a jelentkezésről, és itt fogjuk megosztani bemelegítő gondolatainkat is. Kezdj el hangolódni, és vésd be a dátumot piros betűkkel a naptáradba! 2019. november 29-30., december 1!

A kongresszus honlapja: https://www.kongresszus.pszichodrama.hu

Facebook: https://www.facebook.com/Magyar-Pszichodráma-Egyesület-194622011341975/?tn-str=k*F

Instagram: MPE_Magyar Pszichodráma Egyesület

 

Bejelentkezés

Ha Ön tagja az egyesületnek, lépjen be saját profiljával!




- Elfelejtette jelszavát?
- Elfelejtette felhasználónevét?

Oldaltérkép

 

           A Magyar Pszichodráma Egyesület támogatója a Rackhost Zrt.      www.rackhost.hu